יום שבת, 28 במאי 2011

מה שאתם צריכים לדעת כדי שהילד שלכם לא יהיה חולה

לכל דבר בעולם הזה יש סיבה. יש חוקיות בטבע. יש חוקים לכל דבר. ישנם חוקים ששמענו עליהם ולמדנו עליהם, כמו למשל, שכל מה שנזרק כלפי מעלה, ייפול גם למטה. זה חוק שכולנו מכירים עוד מאז שהיינו תינוקות, כשאמא הייתה נותנת לנו משהו ביד. היא הייתה מוסרת לנו חפץ כלשהו, אנחנו היינו לוקחים אותו ממנה, ואז פותחים את האגרוף, והחפץ היה נופל למטה. אמא הייתה מרימה, שוב נותנת לנו, ושוב היינו פותחים את האגרוף וזה היה נופל. לחוק הזה קוראים "חוק הכבידה" של ניוטון, אבל אנחנו הכרנו אותו והבנו אותו, הרבה לפני שלימדו אותנו את המונח "חוק הכבידה", הרבה לפני שסיפרו לנו עליו או על ניוטון. אז מה? לפני ששמענו את השם "ניוטון" החוק לא היה קיים? הוא היה קיים. פשוט עדיין לא לימדו אותנו אותו.
ישנם עוד הרבה חוקים כאלה. על חלקם למדנו, את חלקם אנחנו מכירים מהניסיון שלנו, בלי לדעת שהם "מעוגנים בחוק", ועל חלקם מעולם לא שמענו. מה שמשותף לכל החוקים האלה, זה שאם אנחנו מכירים אותם ואם לא, אם אנחנו מסכימים איתם ואם לא, בכל מקרה הם קיימים, ובכל מקרה הם עובדים.
גם לאופן שבו מתפתחות מחלות יש חוקים. חוקי טבע, שבין אם אנחנו מכירים או מקבלים ובין אם לא, הטבע מכיר אותם מצויין ועובד לפיהם כל הזמן.
הסתובבתי הרבה וקראתי הרבה כדי להבין את חוק התפתחות המחלות. בהתחלה, היה לי מאד קשה לקבל אותו ולהכיר בו. שאלתי המון שאלות והיו לי המון ספקות. אבל אחרי שנתקלתי במקרה אחד, ובמקרה שני, ועוד אחד ועוד אחד, ואחרי שהתבוננתי מקרוב על איך זה עובד עם הבנות הפרטיות שלי, התחלתי לאט לאט להבין שיש פה חוקיות מסויימת, שאם אקבל אותה, יהיה לי הרבה יותר קל- גם להבין, גם להתמודד עם מחלות וגם לדעת למה לצפות. מה הגיוני ומה לא. מה בא אחרי מה ואיך כל עניין הבריאות והחולי עובד.
מהניסיון שלי הבנתי, שממש לא קל להבין את הדברים. מדובר בחוקי טבע שאנחנו לא יכולים לראות או לחוש או בכלל לתפוס באף אחד מהחושים שלנו. ואת מה שאנחנו לא יכולים לתפוס בחושים, או להכניס למעבדה ולבדוק, קשה לנו מאד לקבל. קשה לנו עם דברים אבסטרקטיים, אמורפיים, שאין להם צורה.
כדי להבין את הדברים ואחרי שחשבתי רבות על העניין, הצלחתי לצייר לי את הרעיון של איך מחלות מתפתחות. הצלחתי לתת לזה צורה. זה עשה עבורי את הדברים הרבה יותר בהירים.
אני רוצה לשתף אתכם ולחלוק את ההבנה הזו שלי איתכם, כי אני חושבת שאם היא הייתה כל כך משמעותית עבורי, יכול להיות שהיא מאד שימושית גם לאנשים אחרים ובפרט להורים לילדים צעירים. כי אם יודעים את זה כשהילדים עדיין קטנים, אפשר למנוע המון תחלואה אחר כך, כשהם גדלים.
בעוד כמה ימים  אשלח אליכם מייל "הזמנה לטיול" בתוך הגוף שלנו, בתוך הגוף של הילדים שלנו. מי שמכיר אותי יודע שאני מעדיפה להמנע מפרוצדורות פולשניות, ולכן אקפיד שהטיול יהיה וירטואלי לחלוטין  J. בטיול אחשוף את ההבנה המצויירת שלי כך שגם אתם תוכלו לראות את חוק התפתחות המחלות.
מה צריך להביא לטיול?
כלום. פשוט לבוא עם ראש פתוח למשהו חדש.
להתראות,
ורד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה