יום שלישי, 17 במאי 2011

מסתבר שהאמונות שלי משפיעות על הבריאות שלי

עמיחי הוא איש מקצוע מוכשר. מנהל פרויקטים בהצלחה רבה כבר למעלה מ-12 שנים. בחברה זקוקים לו כאיש מקצוע, הוא שותף לתהליכי קבלת החלטות, אך כבר שנה שהוא מסתובב כועס על כך שאיננו מתוגמל כראוי.
הכישרון, הייחודיות והניסיון שלו בולטים מאד, והוא מכיר בהם ויודע, שבמאמץ קטן הוא היה יכול ליצור לעצמו עיסוקים או תפקידים אחרים.
אבל משהו עמוק עוצר אותו.

באחת משיחות יום השישי אצל הוריו, עמיחי סיפר להם על הזדמנות יזמית גדולה מאד שנקרתה בדרכו, שהייתה יכולה להקפיץ אותו קדימה בצורה יוצאת דופן, אך היה בה גם סיכון לא קטן.  התגובה הראשונית של אמא שלו הייתה זו שהוציאה לו את הרוח מהמפרשים. "אתה לא חושב שאתה קופץ מעל הפופיק . . . . ?!"

כשהוא חושב על האירוע הזה, המילה הראשונה שעולה בראשו היא "תזהר !" מלווה באצבע מתנופפת בתנועת איום ועולה בו תחושה כללית של חשש וחרדה. הרגשה, שלעולם לא יוכל ממש לשגשג.

הוא נזכר כיצד כילד, היה נעלם. מתכנס אל תוך עצמו. נותן לדברים שלה לחלוף ולא מגיב.
כילד, היה שעות ארוכות מבלה עם עצמו. מסתגר במשחקי דמיון . . .
את הפסימיות של אמא שלו, הוא לא יכול לפוגג.

מאז חלפו שנים רבות. אפשר לומר, שעמיחי כבר למד "לקפוץ מעל לפופיק". אבל עדיין קיימת אצלו האמונה, שלא משנה מה מונח על הכף, קודם כל עליו להיזהר, כיוון שצרה בוודאי תופיע. להיזהר, כי הנפילה תכאב.

אמונה היא ידיעה פנימית. משהו שאנחנו בטוחים בו מעבר לכל ספק ולא זקוקים להוכחות כדי לדעת שהוא קיים. כשאנחנו מאמינים במשהו, הוא הופך להיות עבורנו מציאותי והמציאות שאנחנו רואים סביבנו נמצאת תמיד בהתאמה מלאה לאותה מציאות בה אנחנו מאמינים. המציאות שלנו לעולם תיישר קו עם מערכת האמונות שלנו.
אנחנו נתקלים בפילטר האמונות שלנו כשאנחנו פוגשים  מידע חדש. המידע נקלט תחילה דרך החושים ונכנס לפילטר האמונות. פילטר האמונות עושה דבר מאד פשוט. הוא בודק- האם המידע תואם את האמונות שלנו או לא תואם את האמונות שלנו? אם הוא תואם- אנחנו נתחיל לבצע פעולות שתומכות באמונה, תומכות במידע. אם המידע אינו תואם את האמונות שלנו, אנחנו נבצע פעולות מונעות. בסוף התהליך תתקבל תוצאה. אנחנו נתבונן בתוצאה, שהיא, שוב, מידע חדש, ושוב נעביר אותה דרך פילטר האמונות, אבל הפעם, היא תהיה כבר תואמת את מערכת האמונות שלנו. עכשיו הכל בסדר. קיבלנו בדיוק את הדבר שאנחנו מאמינים בו.
המנגנון הזה הוא ברומטר רגיש, שנוצר במהלך חיינו. הוא נולד איתנו ונבנה ממה ששמענו בבית, מהסביבה שלנו. זה משהו אוטומטי, שאנחנו לא שולטים בו ותפקידו לייצר תאימות בין התוצאה למה שקורה בפנים. הוא לא יאפשר לנו להיות במצב שהתוצאות שלנו לא תואמות את האמונות.

כלומר, החיים האלה שלי ואיך שהם נראים, קשורים לאמונות שלי, ולהבנה שלי שכך העולם עובד.

אם אני במקום עבודה שלא עושה לי טוב, אם הזוגיות שלי לא עובדת טוב, אם הבריאות שלי לא כמו שאני רוצה שתהיה, אני יכולה למצוא את כל הסיבות בדברים חיצוניים לי ולהסיר אחריות. אך כאן יש סכנה, שלעולם לא אהיה מרוצה ממצבי. אבל, אם אני מבינה שכל מה שיש לי הוא תוצאה של האמונות שלי, של מעשיי,  וכל מה שאני רואה בחיים שלי, בעולם שלי, זו תוצאה של פעולות שאני עשיתי, אני יכולה לגשת לשינוי ויש לי אפשרות לתקן.
בהצלחה!



3 תגובות:

  1. יפה ורד, זה מוכר לי ואם זאת שמח שהבאת זאת שטב למודעות שלי
    אבי

    השבמחק
  2. תודה אבי. הרעיונות כמובן אינם חדשים. ההומיאופתיה מדברת על זה כבר 250 שנה.

    השבמחק