יום ראשון, 8 במאי 2011

אני יודעת מה זו עצמאות בשבילי

יום העצמאות ה-63 של מדינתנו קרב ובא. הרחובות לבשו דגלים, הילדים (לא שלי J) חמושים בתרסיסים ופטישים, האמנים מתכוננים לשיר את אותו השיר 15 פעמים בלילה אחד ב-12 מוקדים שונים.
אני עדיין לא יודעת איך נחגוג השנה את החג הזה. מצד אחד, אני מאד רוצה לצאת, לראות את יפי מדינתנו, לראות את המטוסים של חיל האוויר, לעשות איזה טיול נחמד ולקנח בפיקניק טעים. אבל ביום העצמאות??? עשרות אלפים מתגודדים על כל פיסת קרקע פצפונת, שועטים אל מקורות המים (הה?), מתנפלים על ספינות חיל הים. סטייקים מתעופפים לכל עבר, קרטיבים מטפטפים על החצאית של הילדה. נו טוב, כנראה שיום העצמאות הוא לא היום הכי מומלץ לפעילות מסוג זה. מצד שני, לא כל כך בא לי להישאר בבית. אז מה עושים?
בינתיים, עד הקונסוליום המשפחתי, אני שואלת את עצמי מה זו בכלל  עצמאות?
עצמאות
(על פי הגדרת המילון) עמידה ברשות עצמו, ריבונות, קוממיות, אי תלות, חירות, חופש
(ובוויקיפדיה עמצאות) "היא מצב שבו מדינה אינה תלויה בגורם חיצוני לצורך קיומה הפיזי והכלכלי, הגנה על גבולותיה ושמירה על הסדר הציבורי ושלטון החוק." (ואם נחליף את המילה 'מדינה' במילה 'אדם', נוכל לומר כי עצמאות היא מצב שבו אדם אינו תלוי בגורם חיצוני לצורך קיומו הפיזי והכלכלי, הגנה על גבולותיו ושמירה על הסדר הפנימי שלו).


 ההיפך מעצמאות זו תלות.

תלות
(במילון) זיקה, קשר, יחס, קורלציה, חוסר עצמאות, הישענות
(ובוויקיפדיה) "מצב של תלות הוא מצב פסיכולוגי או גופני המתפתח כאשר האדם הנוטל תרופות או סמים, אינו יכול להפסיק לעשות בהם שימוש או להפחית במינונים שלהם בלי שיסבול מתסמונת נסיגה. יש תרופות או סמים הגורמים בעקבות הפסקתם ובמקרים חריגים גם כאשר אין מגבירים ומעלים את המינונים שלהם, תסמונת נסיגה קשה במיוחד ולמעשה תסמונת של גמילה.
מצב של תלות בתרופות רווח למדי. אפשר לפתח תלות בתרסיסים נגד אלרגיה, טיפות לאף סתום ועוד, עד שאי אפשר להפסיק לעשות בהם שימוש מבלי שיתפתחו תופעות הקשות פי כמה מאלה שבגינן ניטלו התרופות מלכתחילה."

כלומר, עצמאות היא החופש מכל זה.
v    עצמאות היא היכולת לא להיות תלוי בריטלין כדי לעבור את המבחן או כדי להיות מסוגל לשבת בכתה 45 דקות בלי שהמורה תעיף אותי למנהלת או תקרא שוב לאמא.
v    עצמאות בשבילי זו האפשרות לא להיות תלוי במשאפים או אינהלציות כדי לנשום.
v    עצמאות זה לא לפחד מהיום הזה בחודש, שבו אני מתפתלת מכאבי בטן שמשבשים את חיי.
v    עצמאות זו היכולת ללכת לישון, ופשוט להירדם, בלי לפחד מממחשבות הטורדניות או מחלומות ביעותים.
v    עצמאות זה לא למרוח משחות ממשחות שונות כל הזמן, כי אחרת העור שלי ייראה נורא.
v    עצמאות זו היכולת שלי לדעת שאני מרגישה טוב ושאני בריאה גם בלי שבדיקות המעבדה יאשרו זאת.
v    עצמאות זו האפשרות שלי לסמוך על הגוף שלי שיש לו את היכולת לרפא אותי לכשיידרש לעשות זאת (ואם ממש יהיה לו קשה, נמצא את הדרך לעזור לו קצת).
v    עצמאות זו האפשרות שלי לחיות את חיי בצורה הטובה ביותר, בלי תלות בשום גורם חיצוני שנכפה עליי ושלא בחרתי בו.
v    עצמאות בעיניי זו האפשרות שלי לבחור. זו ההבנה, שיש לי יכולת להשפיע על כל מה שקורה לי, ולשנות. ולעשות שיהיה לי טוב יותר.
זו עצמאות בשבילי. מה זו עצמאות בשבילכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה