יום שלישי, 25 בדצמבר 2012

שניצל מעובד ולחם עם שוקולד עלולים לשלוח את הילד שלך ישירות לבית חולים


בשבוע שעבר התפרסמה ב"ידיעות" כתבה על ילדים שנזקקו לאשפוז ואף כאלה שהגיעו עד לכדי עיוורון כתוצאה מתזונה לקויה ודלה בפירות וירקות.

נושא התזונה הוא אחד הנושאים המרכזיים שאני עוסקת בהם, לא רק כמטפלת, אלא גם ואולי בעיקר, כאמא.

מתוך הכתבה:

אחד אכל רק שניצל מעובד, השני הסתפק בלחם עם שוקולד. בפירות ובירקות הם לא נגעו בכלל. התוצאה: מחסור חמור בוויטמינים שהוביל לעיוורון ולבעיות אורתופדיות קשות. "מבחינה חיצונית הכל נראה בסדר אבל זו סכנת חיים", מזהירים הרופאים

חלק מהעניין של לגדל ילדים חופשיים מתרופות, זה להבין, שהתזונה היא מרכיב קריטי ומרכזי בבריאות שלהם.

גוף של ילד לא יכול להיות ניזון כמו שצריך מתזונה שמבוססת על פחמימות ריקות ומזון מתועש. לא זו בלבד שאין במוצרים האלה יכולת לתת לגוף את חומרי הגלם להם הוא זקוק לתהליכי בנייה- לבנות שריר, לבנות עצמות ושלד, אלא שבמזון המתועש יש אין סוף כימיקלים שמכבידים על מערכת החיסון וממש מרעילים את הגוף.

 

בדרך כלל התוצאות של תזונה דלה ולקויה כזו לא נראות באופן מיידי על פני השטח. לכאורה, הילד שבע, וההורים מרוצים. בעיניהם "לפחות הוא אכל משהו".

אבל, הנזק הוא נזק מצטבר.

את חלקו רואים מיידית, רק שלא יודעים לעשות את ההקשר- ילדים עם מערכת חיסונית ירודה, שחולים לעיתים קרובות, מצטננים בקלות, חולים בדלקות גרון ודלקות אחרות בקלות. ילדים, שכמו שההורים מגדירים אותם, " כל אפצ'י שמישהו עושה לידו- הוא נדבק".

ילד זקוק לאוכל שיזין את גופו. שיהיה עשיר בחלבונים, בסידן (ולא, הכוונה אינה למוצרי חלב. באלה הסידן כמעט ואינו זמין לגוף האדם).

אוכל שיהיה עשיר במינרלים ובוויטמינים.

ואני לא מתכוונת לוויטמינים מסונתזים שהוכנו במפעל והוכנסו לאוכל, אלא לויטמינים אמיתיים, שזמינים לגוף. את אלה ניתן למצוא בשפע בירקות ופירות.

ותראו כמה הטבע חכם. בכל עונה יש פירות שמכילים בדיוק את מה שהגוף זקוק לו באותה העונה. למשל, בסתיו- לקראת החורף, פירות הדר עשירים בויטמין C שמונע התקררויות.

בקיץ, שפע של פירות עסיסיים ומתוקים שמספקים סוכר זמין ומיידי לתאים בתקופה של איבוד אנרגיה ומים רבים דרך הזיעה.

אנחנו רק צריכים להסתכל מה יש מסביב, ולהציע לילדים פירות וירקות בעונתם (ולא מקירור, שאז הם חסרי ערך תזונתי).



ואם אתם אומרים "אבל הילד שלי לא אוהב את כל זה" אז תחשבו על שני דברים:

א.      האם אתם בעצמכם אוכלים די פירות וירקות? האם זה משהו שהוא טבעי בבית, זמין, נמצא כל הזמן ובשפע, או שפרי זה משהו שאוכלים פעם ביום, כקינוח אחרי האוכל או שגם זה בקושי? האם הילדים רואים אתכם אוכלים סלט כדרך טבע, כהרגל? או שזה משהו שיוצא מהמקרר רק כשאתם רוצים לרדת במשקל? ואז עובר מסר סמוי של "לא בא לי על זה. זה משעמם. זה לא משביע. טוב, אם אני רוצה לרזות אז אין ברירה. צריך לאכול קצת חסה..."

ב.      אם תדעו, שהחסרים האלה מזיקים באופן מיידי וממשי לבריאות הילדים שלכם, ומסכנים את בריאותם- לא פחות מאשר לרוץ לכביש או לדחוף אצבע לתקע, האם גם אז תוותרו על הרעיון של תזונה עשירה ומזינה?

אני מצרפת את הכתבה שהתפרסמה בשבוע שעבר ב"ידיעות אחרונות", ומוסיפה, שהשינוי לא יגיע מזה שתתעקשו, או שתריבו עם הילדים, או שתנסו לשכנע אותם שזה חשוב להם. הדבר היחידי שיכול באמת להשפיע ולעשות שינוי, זה אם אתם תשנו. אם אתם תאכלו מזון מזין, וזה מה שיהיה בבית, זה גם מה שיאכלו הילדים שלכם.

אם אתם תמשיכו לאכול פחמימות ריקות, ולשלוף את הגזר רק בהקשר של דיאטה או חוסר ברירה, ככה גם יתייחסו לזה הילדים שלכם, ואין סיכוי שהם יכניסו את זה לפה.

 
בריאות שלמה וחיים חופשיים מתרופות לכולכם,

 ורד

 

2 תגובות:

  1. ורד!
    אני נהנת מאוד מהפוסטים שלך הם תמיד ממוקדים ומעניינים .
    תודה ושבת שלום
    נורית(אחות של ליאורה מחיש חי)

    השבמחק
  2. נורית,
    איזה כייף לשמוע!

    תודה ושבוע נפלא. ד"ש לליאורה :)

    השבמחק