יום שלישי, 4 בדצמבר 2012

בלי פאניקה! מה עושים כשלקטנטן יש חום גבוה?!


אוח, איזו נחת רוח.

במגזין האלקטרוני הקודם שהוציאה קופת חולים "מכבי", פגשתי מאמר שגרם לי להגיד : " סוף סוף".

כהומיאופתית, אני פוגשת לעיתים מאד קרובות תגובות של תהייה, הרמת גבה וספקנות. ממילים כמו "אני לא מאמין בזה", דרך  "כן, אבל..." ועד "זה הכול קשקוש אחד גדול".

ההומיאופתיה, מאד שונה בתפישתה מהרפואה הקונבנציונלית. למעשה, היא ממש הפוכה ממנה. ולרובינו, שגדלנו על התפישה המערבית, מאד לא טבעי לקבל גישה שאומרת שיש סיבה לסבל, שלא מדכאים סימפטומים, שחום זה טוב.   

אני יושבת מול אמהות בקליניקה, מסבירה להן ואפילו מנסה לשכנע אותן, שכדאי לאפשר לגוף להשלים תהליך, להוציא סימפטומים, ולא למהר לתת תרופות.

לאמהות מאד קשה עם זה. קשה להן לראות את הילד שלהן כשהוא חולה- משתעל מאד, מעלה חום, כואב לו.

מבחינתן, אין סיבה שהילד יסבול. והן צודקות. כך לימדו אותנו. ולא רק זה, גם לימדו אותנו והפחידו אותנו שזה עלול להיות מסוכן. הסטרפטוקוק יתיישב על הלב, המים באוזניים יגיעו לגולגולת ולמוח, הדלקת תתפשט ותסכן את חייו של הילד.

אבל האמת היא אחרת לגמרי. האמת היא, שנבראנו עם מנגנוני הגנה ומערכת חיסון מצויידת היטב בכל מיני כלים וטכנולוגיות מדהימות. אלא שברוב המקרים אנחנו לא מאפשרים לה לעבוד. אנחנו מפרשים את השימוש של המערכת בכלים העומדים לרשותה כאילו זו המחלה עצמה, ואם זו המחלה, הרי שאנחנו חייבים למגר אותה, להסיר אותה.

אחד האתגרים הכי גדולים, זה להביא את האמהות להבנה, שחום זה תהליך טבעי של הגוף, ולא רק שהוא אינו מסוכן, אלא להיפך- הוא מצביע על כך שהמערכת של הילד עובדת כמו שצריך ושיש לה יכולת להיכנס לפעולה ולהגיב למצב הקיים.

ההומיאופתיה מדברת על זה כבר 250 שנה. ועכשיו יצא המאמר הזה של קופת החולים, והקול הזה נשמע סוף סוף גם מכיוונה של הקונבנציה.

למאמר קוראים בלי פאניקה! מה עושים כשלקטנטן יש חום גבוה?!

הנה קטע קטן מתוך המאמר:

 "חום מרמז לנו שיש מחלה לילד. אבל אין כל ערך או חשיבות במלחמת חורמה נגד החום. החום עצמו הוא מנגנון הגנה של הגוף שלנו כנגד המזהמים התוקפים אותו" מסביר ד"ר קרן. "מערכת החיסון שלנו עובדת טוב יותר בחום וככה הגוף שלנו יעיל יותר במלחמתו נגד הוירוסים והחיידקים שתקפו אותו. אין כל טעם בהורדת החום רק בכדי להשיג מטרה של חום מתחת 38 מעלות. לא הוכח בשום מחקר רפואי שהורדת החום מרפֵּאת את המחלה או מועילה לגוף. להיפך, שימוש בתרופות המורידות חום כנראה מאריך את משך המחלה (!)"

לא עם כל מה שכתוב שם אני לגמרי מסכימה. להומיאופתיה יש התוויות אחרות מתי כן להוריד את החום, אם בכלל, אבל בכל זאת, גם אם זה עוד לא מושלם, זה בכיוון...

 


תגובות על הנושא יתקבלו באהבה בתיבה למטה.

 שלכם,
ורד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה