יום רביעי, 20 ביולי 2011

אם תהיה לכם הזדמנות בלתי חוזרת של 60 שניות להציג את עצמכם מול כיתה בתיכון, מה תגידו?


השבוע, במפגש נטוורקינג שאני משתתפת בו, נתבקשנו לתרגיל מסויים. התרגיל הזה עורר אצלי מחשבה רבה, וחשבתי, למה לא לתת גם לכם להתנסות בו? לטעמי הוא טומן בחובו אלמנטים רבים של חשיבה, התמקדות במי אני, במה אני טוב ומה אני רוצה שיהיה לי.

אני מזמינה אתכם לתרגל יחד איתי:

דמיינו לעצמכם שהוזמנתם להציג בפני ילדי תיכון לכבוד יום הקריירה שנערך בבית הספר.
יש לכם הזדמנות של שישים שניות בלבד (שלא כמקובל בתרבות הישראלית, יש הקפדה בבית הספר הזה על הזמנים) ללמד ולהסביר לתלמידים מהו עיסוקכם.
בתוך 60 השניות הללו עליכם לפרט מהם הרכיבים המיוחדים למקצוע שלכם, להסביר מה מייחד את תחום עיסוקכם, מה מייחד אתכם ולפרט באוזניהם איזה כישורים או הדרכה נדרשים באופן מיוחד כדי לעסוק ולהצליח בתחום זה.

אגב, לטעמי אין צורך להיות בעלי עסק כדי להשתתף בתרגיל הזה. לכל אדם יש תחומי עניין, חוזקות, תחום התפתחות.
נסו לחשוב : איך הייתם מציגים את עצמכם? מה הייתם אומרים?

מתוך רצון להיות בשיפור והתפתחות מתמדת, ביקשתי שיצלמו אותי כאשר הצגתי את עצמי. אחר כך צפיתי בסירטון (מזכירה לכם. 60 שניות) כדי להפיק מזה לקחים וללמוד על עצמי, איך אני מציגה את עצמי, איך אני נשמעת באוזניי הקהל שלי. בביקורת עצמית יש לי הרבה מה להגיד לעצמי על האופן שבו עשיתי את זה, אבל הייתי שמחה דווקא לשמוע את דעתכם. אתם מוזמנים להגיב בתיבת התגובות ולתת לי פידבק. מה לדעתכם טוב? מה כדאי לי לשפר?
מה למדתם מזה על עצמכם?

שתפו אותי בתיבה למטה,

ורד.
                                                              

6 תגובות:

  1. מצוין. איפה כפתור השיתוף בפייסבוק?

    השבמחק
  2. מצאתי את הכפתור ושיתפתי. לדעתי בפעם הבאה את יכולה להוסיף משהו על התועלת שבהומאופטיה ואחר כך משהו על הבידול שלך.
    בהצלחה!!!

    השבמחק
  3. יקירה, שיתפתי גם :). מאוד מאוד אהבתי. מאוד משכנע בעיניי - השילוב של מה הלימודים כוללים, הלימוד המתמשך והאמונה בדרך. זה באמת את. אוף, ואיך שאת מצטלמת ומדברת. שטפת לי את הלב!

    השבמחק
  4. ראשית, כל הכבוד על ההתמדה בבדיקה העצמית שלך ורד. שנית, את מצטלמת טוב, שלחתי את הקישור לחבר שלי, במאי סרטים מצליח. מי יודע???
    לעצם העניין כדאי לך להתמקד בתועלת של מה שאת עושה לקהל שלך, ומכאן גם למה את אחרת מאחרים ולהמשיך עם דוגמאות של הצלחות.
    להתראות בשני, אבי שטראוך

    השבמחק
  5. סיכום ביניים של התגובות: כאשר אנחנו מציגים את עצמנו, חשוב להתחיל מ"מה התועלת שיש ללקוח", ורק אחר כך לדבר על עצמנו.
    תודה למגיבים.
    מחכה לתגובות נוספות

    השבמחק
  6. תותחית על - כרגיל, משפט על התוצאה העיקרית והתועלת של המטופל היה חותם את זה סופית כדקה ממצה ומלמדת.
    גרמת לי לחשוב על תמצות מחדש.
    שחר.

    השבמחק